שעות פעילות

ראשון - חמישי : 9:00 - 17:30

מגדל הכשרת היישוב

ז'בוטינסקי 9, בני ברק

0723936594

24/7 מענה אנושי

מיקומך באתר:

בלוג המרכז להסדרת חובות

מומחים במציאת פתרונות לבעלי חובות

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי 2019

מהות השינוי?

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018 (להלן: החוק), נכנס ב 15.09.2019, לתוקף. החוק יחול על כל הליכי חדלות הפירעון, של יחידים ותאגידים, אשר ייפתחו לאחר מועד תחילתו. החוק מחיל הסדרים חדשים בכל הנוגע לזכויות חייבים ונושים, נקבעו בחוק ובתקנותיו סדרי דין מיוחדים, ובמטרותיו של החוק, לדאוג להשאת החזר החוב לנושים ולהביא במידת האפשר לשיקומו הכלכלי של היחיד והתאגיד

מטרת החוק החדש היא לסייע בשיקום כלכלי של חייב יחיד ולקדם את שילובו מחדש במרקם החיים הכלכלי. בנוסף, החוק נותן כלים שעשויים לסייע בהגדלת שיעור החוב שייפרע לנושים.

בבסיס החוק ניצב העיקרון שלפיו התכלית הראשונה במעלה במקרה של כניסה לחדלות פירעון היא שיקומו הכלכלי של החייב, ולא הגנה על האינטרסים של הנושים ומקסום הליכי הגבייה. בהתאם, החוק החדש יקל במידה משמעותית על חייבים להיכנס ולנהל הליכי חדלות פירעון במטרה להביא לשיקום ולהפטר מחובות, ומצד אחר הוא מטיל מגבלות משמעותיות יותר על יכולות הגבייה של הנושים לסוגיהם.

חוק זה נועד להסדיר את פירעון חובותיו של חייב שהוא יחיד או תאגיד, הנמצא או העלול להימצא במצב של חדלות פירעון, במטרה –

(1)  להביא ככל האפשר לשיקומו הכלכלי של החייב;

(2)  להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים;

(3)  לקדם את שילובו מחדש של חייב שהוא יחיד במרקם החיים הכלכליים.

חדלות פירעון

2.    חדלות פירעון היא מצב כלכלי שבו חייב אינו יכול לשלם את חובותיו במועדם, בין אם מועד פירעונם הגיע ובין אם לאו, או שהתחייבויות החייב, לרבות התחייבויות עתידיות ומותנות שלו, עולות על שווי נכסיו.

הכרזה כי חייב הוא חדל פירעון

3.    (א)  הוכרז, בצו, כי חייב הוא חדל פירעון וכי ייפתחו לגביו הליכי חדלות פירעון לפי חוק זה (בחוק זה – צו לפתיחת הליכים), יוסדרו יחסיו של החייב עם נושיו, במאוחד, בהתאם להוראות לפי חוק זה, עד לסיום הליכי חדלות הפירעון.

          (ב)  פתיחה בהליכי חדלות פירעון לגבי חייב שהוא חדל פירעון תהיה ביוזמת החייב, הנושה או היועץ המשפטי לממשלה.

החוק החדש מעביר את האחריות לרשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל לשעבר) על חייבים יחידים שחובותיהם נמוכים מ-150 אלף שקל , ואילו חייבים שחובותיהם עולים מ- 150 אלף שקל יהיו באחריות האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי, שמעכשיו ייקרא "הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי".

• התקבלה דרישת השופטים שהגדרת חדלות הפירעון לא תהיה תזרימית בלבד (יכולת מיידית לשלם חובות) אלא גם מאזנית (הנכסים שבידי החברה).

• הסף המאפשר כניסה להליכי חדלות פירעון הועלה מ-25 אלף שקל בהצעת החוק המקורית ל-50 אלף שקל במקרה של פרטים ו-75 אלף לגבי חברות. זאת, כדי להקשות על מעשי נוכלות וניצול לרעה של החוק.

למי מיועד הליך?

ההליד מיועד לכל אחד שנכנס לחובות ורוצה לצאת מהם בעיקר כאלה עם חובות מעל 150,000 אם אתם עומדים עם חוב מעל 150,000 בעזרת חוק חדלות פירעון החדש אנחנו המומחים ממשרד עורכי הדין אלגבי אגבלי ושות' נוכל לדאוג להוציא אתכם מיזה בצורה המהירה ביותר והנוחה ביותר עבורכם.

אנחנו רואים את הלקוח לנגד עינינו ופועלים אך ורק לטובתו המירבית.

צרו איתנו קשר כבר עכשיו ואנחנו נעזור לכם לצאת מהחובות

עוד נושאים שאולי יעניינו אותך:

המדריך למחיקת חובות

מדריך למחיקת חובות

זה מתחיל במכתב מהוצאה לפועל. אתה מודע למצבך, התזרים שלילי, המזומן כבר לא נזיל, ופתאום נקלעת לחובות גדולים שאינך יודע כיצד לצאת מהם. אתם יודע

קרא עוד »
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

לקבלת ייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

מלאו את הפרטים בטופס המצורף

מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק:

שירותי המשרד:

כפתור נגישות

משרד עורכי הדין אלגבי אגבלי מלכית המומחים בישראל למחיקת חובות השאירו פרטים עכשיו: