שעות פעילות

ראשון - חמישי : 9:00 - 17:30

מגדל הכשרת היישוב

ז'בוטינסקי 9, בני ברק

0723936594

24/7 מענה אנושי

מיקומך באתר:

בלוג המרכז להסדרת חובות

מומחים במציאת פתרונות לבעלי חובות

מחיקת חובות ביטוח לאומי

חוק הביטוח הלאומי, קובע, כי אזרח מגל 18, חייב להיות מבוטח בביטוח הלאומי. נשים שהן עקרות בית או תושבי ישראל שהם עולים חדשים ועלו לארץ בגיל 62, פטורים מתשלום לביטוח הלאומי. גובה דמי הביטוח, ייקבעו על פי הכנסותיו של המבוטח. ישנו חוק נוסף המחייב גם בתשלום של ביטוח בריאות ממלכתי, פרט לעקרת בית שלא מקבלת קצבת זקנה. חובת המעסיק היא לשלם את החוב בביטוח הלאומי עבור העובד. במקרים רבים חלה טעות מצד הביטוח הלאומי והם מחייבים בסכומים גבוהים יותר, או שהצטבר חוב למבוטח ויש לבצע מחיקת חובות בביטוח לאומי. ניתן לבצע זאת באמצעות עו"ד המתמחה במחיקת חובות מול הרשויות השונות.

הסדר תשלומים מול הביטוח הלאומי
ישנם אשים שחיו בחו"ל תקופה ארוכה ולא טרחו להודיע לביטוח הלאומי שהם גרים בחו"ל כך שיפסיקו לחייב אותם בתשלום ביטוח לאומי. במקרה זה, יש לפנות לבטוח הלאומי באזור מגוריהם, בכדי שיימחקו את החוב. במקרים מסוימים אנשים שמעוניינים למכור את רבם, מגלים כי יש עליו צו עיקול מהביטוח הלאומי, מה שמונע הם למכור את הרכב. ייתכן וניתן יהיה לבצע מחיקת חובות בביטוח לאומי, ע"י עוה"ד שיוכל לבוא עמם במשא ומתן, לגבי מחיקת החוב או הסדר מיוחד במידה ולא יהיו מעוניינים במחיקה, כי אם בהפחתת סכום החוב לביטוח הלאומי.


פריסת תשלומים בכרטיס אשראי או בהוראת קבע
ישנם מקרי בהם ניתן להגיע אל מחיקת חובות בביטוח לאומי, אם באמצעות הוראת קבע או תשלום באשראי, מה שיגרום להסדר נוח של המבוטחים בהתאם להכנסותיהם ויכולותיהם, לאחר שהוכיחו את הוצאותיהם החודשיות. בהרקבה מקרים, ניתן למנוע קנסות ותשלום עליהם, ע"י עו"ד המתמחה במחיקת חובות מול הביטוח הלאומי ורשויות נוספות. יש לברר מה התשלום הקבוע לביטוח הלאומי בכל חודש, כך שמבוטח יוכל להקצות את הסכום הנדרש, במידה והוא עצמאי או עוסק פטור. אם המבוטח לא עבד תקופה ארוכה, הוא יוכל להוכיח על כך לביטוח הלאומי, או שאם קיבל קצבת אבטלה, ניתן יהיה לראות זאת במחשבים של הביטוח הלאומי בסניף הקרוב לאזור מגוריו של המבוטח.פעמים רבות – ההוצאה לפועל פועלת באופן בלתי מדוד מה שגורר פעולה לא חוקית מצדה

עוד נושאים שאולי יעניינו אותך:

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי 2019

החוק החדש מעביר את האחריות לרשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל לשעבר) על חייבים יחידים שחובותיהם נמוכים מ-150 אלף שקל , ואילו חייבים שחובותיהם עולים מ- 150 אלף שקל יהיו באחריות האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי, שמעכשיו ייקרא "הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי".

קרא עוד »
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

לקבלת ייעוץ טלפוני ראשוני בחינם

מלאו את הפרטים בטופס המצורף

מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק:

שירותי המשרד:

כפתור נגישות

משרד עורכי הדין אלגבי אגבלי מלכית המומחים בישראל למחיקת חובות השאירו פרטים עכשיו: